سرخط خبرها

طلاب حوزه علمیه مشهد اعدام جوانان شیعه در عربستان را محکوم کردند

  • کد خبر: ۱۰۲۴۶۲
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
طلاب حوزه علمیه مشهد اعدام جوانان شیعه در عربستان را محکوم کردند
طلاب و استادان حوزه علمیه مشهد با تجمع در مدرسه علمیه نواب این شهر اعدام جوانان شیعه در عربستان سعودی را محکوم کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طلاب و استادان حوزه علمیه مشهد صبح چهارشنبه با تجمع در مدرسه علمیه نواب این شهر اعدام جوانان شیعه در عربستان سعودی را محکوم کردند.

حوزویان در این تجمع با شعارهای مرگ بر آل سعود / مرگ بر آمریکا / مرگ بر اسرائیل / آل سعود خائن، مرگت باد شرمت باد / و آل سعود نابود است، چون بدتر از یهود است انزجار خود را از جنایات رژیم سعودی اعلام کردند.

آنها همچنین جنایات عوامل استکبار در کشورهای پاکستان، افغانستان و یمن را نیز محکوم کردند.

حوزه علمیه خراسان به همین مناسبت بیانیه‌ای صادر کرد که در این تجمع قرائت شد و در آن آمده است: از همه آزادی‌خواهان و جامعه حقوقدانان می‌خواهیم نسبت به جنایت کشتار مردم در یمن و اعدام جوانان شیعه در عربستان، اقدام عاجل صورت دهند و در دفاع از این مظلومیت و حق طلبی آنان فریاد برآورند.

اقدام عربستان سعودی در اعدام گروهی از شیعیان مظلوم و بی پناه در سرزمین نزول وحی، به دلایل سیاسی و فرقه‌ای، جنایتی بزرگ و فاجعه‌ای جانکاه در تاریخ بشری است که با سکوت جامعه بین المللی همراه بوده و نقض آشکار شرع و احکام عادلانه قضائی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آل سعود، مخالفت شیعیان با استبداد دولتی را تروریسم خوانده و با این کار درصدد گمراه سازی افکار عمومی است و تأسف‌بارتر این که بر خلاف ادعای حقوق بشری سازمان‌های جهانی، هیچ واکنشی را از آن‌ها شاهد نبوده‌ایم.

شعرخوانی با مضمون مدح اهل بیت (ع)، همدردی با شیعیان مظلوم عربستان و مذمت جنایات آل سعود در عربستان و دیگر کشورهای اسلامی منطقه از دیگر برنامه‌های تجمع اعتراضی حوزویان خراسان بود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->